Plussommen met gelijknamige breuken en inkleuren

Met deze werkbladen oefenen kinderen het optellen van gelijknamige breuken. Ze leren stap voor stap dat alleen de tellers worden opgeteld, terwijl de noemer gelijk blijft. Door de sommen te combineren met inkleuren wordt het rekenen visueel en concreet. Zo begrijpen leerlingen beter hoe breuken werken en versterken ze hun rekeninzicht. Geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Plussommen met gelijknamige breuken werkbladen

Met dit werkblad oefenen kinderen het optellen en aftrekken van gelijknamige breuken. Ze leren dat de noemer hetzelfde blijft en dat alleen de tellers bij elkaar worden opgeteld of van elkaar worden afgetrokken. Door veel verschillende sommen te maken automatiseren leerlingen de vaardigheid en bouwen ze vertrouwen op in het werken met breuken. Dit materiaal is geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Minsommen met gelijknamige breuken en inkleuren

Met deze werkbladen oefenen kinderen het aftrekken van gelijknamige breuken. Ze leren dat alleen de tellers veranderen, terwijl de noemer gelijk blijft. Door de sommen te combineren met inkleuren wordt het rekenen visueel en inzichtelijk. Zo ontwikkelen leerlingen een beter begrip van breuken en versterken ze hun rekenvaardigheden. Geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Minsommen met gelijknamige breuken werkbladen

Met dit werkblad oefenen kinderen het aftrekken van gelijknamige breuken. Ze ontdekken dat de noemer gelijk blijft en dat alleen de tellers van elkaar worden afgetrokken. Door veel verschillende sommen te maken automatiseren leerlingen deze vaardigheid en krijgen ze meer vertrouwen in het werken met breuken. Dit materiaal is geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Plussommen met onregelmatige breuken

Met deze werkbladen oefenen kinderen het optellen van ongelijknamige breuken. Ze leren eerst de breuken gelijknamig te maken en daarna de tellers bij elkaar op te tellen. Door dit stap voor stap te doen ontwikkelen leerlingen inzicht in hoe breuken werken en waarom de noemer gelijk moet zijn. Deze werkbladen zijn ideaal voor groep 6, 7 en 8 en helpen bij een stevige basis voor verder breukenwerk.

Plussommen met onregelmatige breuken werkbladen

Met dit werkblad oefenen kinderen het optellen van ongelijknamige breuken. Ze leren de breuken eerst gelijknamig te maken en daarna de tellers bij elkaar op te tellen. Door veel verschillende sommen te maken krijgen leerlingen beter inzicht in breuken en leren ze waarom een gezamenlijke noemer nodig is. Deze werkbladen zijn vooral geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Minsommen met onregelmatige breuken

Met deze werkbladen oefenen kinderen het aftrekken van ongelijknamige breuken. Eerst maken ze de breuken gelijknamig, daarna trekken ze de tellers van elkaar af. Door dit proces herhaaldelijk te oefenen krijgen leerlingen beter inzicht in breuken en leren ze nauwkeurig werken. Deze werkbladen zijn vooral geschikt voor groep 6, 7 en 8 en bereiden goed voor op complexere breuksommen.

Minsommen met onregelmatige breuken werkbladen

Met dit werkblad oefenen kinderen het aftrekken van ongelijknamige breuken. Ze leren eerst de breuken gelijknamig te maken en daarna de tellers van elkaar af te trekken. Door veel te oefenen krijgen leerlingen meer inzicht in hoe breuken werken en waarom het belangrijk is dat de noemers gelijk zijn. Deze werkbladen zijn vooral geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Hele getallen min breuken werkbladen

Met dit werkblad oefenen kinderen hoe ze een breuk van een heel getal aftrekken. Ze leren de breuk om te zetten naar een gelijknamige vorm en daarna de som uit te rekenen. Deze oefening helpt om het inzicht in breuken te verdiepen en de stap te maken van hele getallen naar gemengde getallen. Het materiaal is geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Hele getallen plus breuken werkbladen

Met deze werkbladen oefenen kinderen het optellen van een heel getal en een breuk. Ze leren hoe ze de breuk en het hele getal samenvoegen tot een gemengd getal en begrijpen beter hoe breuken werken in relatie tot hele getallen. Deze oefening vergroot het inzicht in getalrelaties en legt een stevige basis voor moeilijkere breuksommen. Geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Hele cijfers uit breuken halen werkbladen

Met deze werkbladen oefenen kinderen het herkennen van breuken die gelijk zijn aan een heel getal. Door sommen als 24/8 = 3 of 15/5 = 3 leren ze beter begrijpen hoe tellers en noemers zich tot elkaar verhouden. Dit versterkt hun inzicht in delen en legt een stevige basis voor het rekenen met breuken en kommagetallen. Geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Hele cijfers uit breuken halen met rest werkbladen

Met deze werkbladen oefenen kinderen hoe ze een breuk kunnen omzetten naar een heel getal mét rest. Bijvoorbeeld 17/5 = 3 rest 2. Zo leren ze het verband zien tussen breuken en deelsommen en krijgen ze meer inzicht in delingen die niet precies uitkomen. Deze oefening legt een stevige basis voor het werken met gemengde getallen en kommagetallen. Geschikt voor groep 6, 7 en 8.

Hele cijfers keer breuken werkbladen

Met deze werkbladen oefenen kinderen het vermenigvuldigen van hele getallen met breuken. Ze leren stap voor stap hoe een breuk een deel van een heel getal weergeeft en hoe je dit kunt uitrekenen. Deze oefeningen vergroten het inzicht in de relatie tussen delen en vermenigvuldigen en leggen een basis voor rekenen met verhoudingen. Geschikt voor groep 7 en 8.

Breuken keer breuken

Met deze werkbladen oefenen kinderen het vermenigvuldigen van breuken. Ze leren hoe je teller met teller en noemer met noemer vermenigvuldigt en krijgen zo inzicht in hoe verhoudingen werken. Door veel verschillende sommen te maken automatiseren leerlingen de vaardigheid en bouwen ze vertrouwen op in het werken met breuken. Dit materiaal is geschikt voor groep 7 en 8.